Knihovna:

Název: Kostka štěstí
Autor: Oleander
Doba výroby: 1 týden
Magy: 7
Základový Item(y): kámen
Hodnota surovin: 80 zlatých
Suroviny: 7 špetek magického prášku, protěž(prášek+květ), hrnčířskáhlína, čtyřlístek, kontryhel(tinktura), šťáva z kořene kostivalu (slizovitá hnota), pryskyřice, hematit – léčení, krev vraha, sedmikráska, bodlák, slzy novorozence, rtuť, inkoust
Doba účinku: 10 let
Návod: Od zručného kameníka získej malou krychličku, nejlépe z mramoru či žuly.
Rozmělni v hmoždíři květ protěže a čtyřlístek, přidej z protěže a nakapej šest kapek tinktury z kontryhele. Přidej 5 kapek z kořene kostivalu a řádně promíchej. Směs rozděl na dvě poloviny. Dále nahřej 6 mincí pryskyřice a řádně jí propracuj, aby byla tvárná. Rozděl pryskyřici do 6 misek, které budeš udržovat nad plamenem, aby pryskyřice neztuhla. Vezmi polovinu připravené směsi z hmoždíře a do misek jí rovnoměrně rozděl. Do každé misky vhoď jednu špetku magockého prášku a postupně do misek přidej postupně po jedné ingredieci – kapku krve vraha, drobný úlomek hematitu, slzu novorozence, jeden květ sedmikrásky, jeden bodlák a kapku rtuti. Nyní vezmi kostku a postupně na její stěny nanášej obsah misek tak, aby vždy obsah vedlejší misky přišel na stěnu sousedící se stěnou, kterou jsi použil předtím.
Zatímco bude pryskyřice na kostce tuhnout, do poloviny zbylé směsi z hmoždíře přidej poslední špetku magického prachu.
Propracuj řádně 10 mincí hrnčířské hlíny a kostku zapracuj do hlíny tak, aby byla uvnitř větší kostky, která kopíruje tvar původní. Hlínu nechej vytvrdit v kotlíku nad planemem nebo v peci a do dalšího dne nechej v klidu.
Vezmi sáhovou tyč a s její pomocí vytvoř kruh v hlíněné podlaze nebo v hlíně. Postav se doprostřed, zavři oči a zatímco budeš nahlas počítat šestkrát do šesti otáčej se dokola stále ve středu kruhu. Otevři oči a přímo před sebou na kruhu vyznač první místo. Dále pak s pomocí sáhové tyče odměř dalších pět míst na kruhu dokola, kdy každé dvě následující jsou vzdáleny od sebe sáh. Místa dobře očisti, aby zbyla pouze čistá hlína. V případě, že nemáš takové místo, musíš tato místa vysypat alespoň 2 couly vysokou vrstvou hlíny.
Vezmi zbylou směs a smíchej jí s kalamářem inkoustu, který vystačí na napsání 6 číslic.
Druhý den při svítání vezmi připravený inkoust a na místo na kruhu, které jsi vyznačil jako první pomocí inkoustu vylej číslici 1 písmem, které ovládáš. Číslice musí být menší než je stěna tvé kostky. Ještě než se inkoust plně vsákne do hlínu, polož na číslici kostku jednou stěnou. Při západu slunce kostku vezmi a polož do středu kruhu tak, aby stěna, která ležela na zemi směřovala nahoru. Stěna bude mít světlejší odstín než ostatní.
Další den vezmi inkoust a na místo, které sousedí s včerejším vylej inkoustem číslo 2 a postup opakuj. Kostku musíš položit na stěnu, která sousedí se světlejší stěnou. Takto postupuj i další dny, dokud nebude mít kostka všechny stěny světlé. Po šesti dnech opakování této procedury opět ulož kostku d ostředu kruhu a následující den při východu slunce do ní udeř dřevěnou paličkou. Rozpadne se krusta z hlíny a před tebou zůstane ležet kostka štěstí s čísly, které se dostali skrz hlínu přímo na správné stěny.
Popis: Jedná se o malou kamennou krychličku, kterou postava aktivuje tím, že ji hodí na zem. Musí to ale udělat tak, aby nikdo nemohl ovlivnit její dopad, tedy aby do ní třeba nikdo nešťouchnul. Pokud se to stane, kostka neudělá nic. Výsledkem je šest různých stavů, které odpovídají hozeným číslům. Vypsaná změna se projeví pouze u postavy, která hodila kostkou

1 Z kostky vyšlehne rudý paprsek, který jí odebere 1-6 životů.

2 Z kostky vystříkne pára, která postavu zraní za 1 6 životů.

3 Postavě se změní přesvědčení. Pokud má zmatené, nebo zákonné dobro, stane se z ní zákonné zlo. Zákonné a zmatené zlo se stane Zákonným dobrem. Pokud je postava neutrální, hází si PJ kostkou. Pokud padne 1-3, bude zákonně zlá, pokud 4-6, bude zákonně dobrá.

4 Charisma postavy se na 2 dny zvýší na 21.

5 Charisma postavy se na dva dny sníží na 1.

6 Kostka nenávratně zmizí.

Sféra: 1

Zpět